Omdömen
1 Personer
12 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Jag hade en fantastisk resa i min indiecamper solis runt Lake Michigan. Allt fungerade perfekt och det var häftigt att kunna dra upp till en naturskön utsikt och göra mig ett mellanmål och bara njuta. Bra att inte behöva använda offentliga toaletter också!
I had an amazing journey in my indie camper solis around Lake Michigan. Everything worked perfectly and it was awesome to be able to pull up to a scenic view and make myself a snack and just enjoy. Great not having to use public toilets too!
Jag hade en fantastisk resa i min indiecamper solis runt Lake Michigan. Allt fungerade perfekt och det var häftigt att kunna dra upp till en naturskön utsikt och göra mig ett mellanmål och bara njuta. Bra att inte behöva använda offentliga toaletter också!
2 Personer
4 dagar
Chicago → Chicago
Wrangler
Allt var perfekt. Fordonet matchar beskrivningen. Enkel support.
Tout etait parfait. Le véhicule correspond à la description. Prise en charge facile.
Allt var perfekt. Fordonet matchar beskrivningen. Enkel support.
1 Personer
3 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Ren och enkel incheckningsupplevelse! Chefen Sean var mycket hjälpsam, flexibel och professionell! Skåpbilen var ren, förberedd och lätt att köra. Teamet lämnade till och med kastruller och stekpannor till mig utan extra kostnad (: Enkel och enkel kassaupplevelse! Jag lämnade precis skåpbilen i samma skick som den var när jag hämtade den och jag var på väg!
Clean and easy check-in experience! The manager Sean was very helpful, flexible and professional! The van was clean, prepped and easy to drive. The team even left me pots and pans at no additional charge (: Simple and easy checkout experience! I just dropped the van off in the same condition as it was when I picked it up and I was on my way!
Ren och enkel incheckningsupplevelse! Chefen Sean var mycket hjälpsam, flexibel och professionell! Skåpbilen var ren, förberedd och lätt att köra. Teamet lämnade till och med kastruller och stekpannor till mig utan extra kostnad (: Enkel och enkel kassaupplevelse! Jag lämnade precis skåpbilen i samma skick som den var när jag hämtade den och jag var på väg!
5 Personer
9 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Upphämtning försenades med 2 timmar på grund av att andra kunder och husbilen inte var helt klara. Personalen var mycket hjälpsam och gav oss extra tid för avlämning i andra änden av resan. Rv var lite bullriga på vägen, men bortsett från det, var mycket bra. Se ovanstående kommentarer.
Pick up was delayed by 2 hours due to other customers and rv not being completely ready. Staff were very helpful and gave us extra time for drop off at other end of trip. Rv was a bit noisy while on the road, but apart from that, was very good. See above comments.
Upphämtning försenades med 2 timmar på grund av att andra kunder och husbilen inte var helt klara. Personalen var mycket hjälpsam och gav oss extra tid för avlämning i andra änden av resan. Rv var lite bullriga på vägen, men bortsett från det, var mycket bra. Se ovanstående kommentarer.
4 Personer
18 dagar
Chicago → Los Angeles
Four Winds
Fantastisk upplevelse, utan några som helst problem. Stor tillgång på INDIE-personal (särskilt ALEX som jag varmt tackar) för att lösa oväntade problem. Jag rekommenderar definitivt INDIE
Bellissima esperienza, senza alcun genere di problema. Grande disponibilità del personale INDIE (in particolare ALEX che ringrazio vivamente) a risolvere imprevisti. Suggerisco sicuramente INDIE
Fantastisk upplevelse, utan några som helst problem. Stor tillgång på INDIE-personal (särskilt ALEX som jag varmt tackar) för att lösa oväntade problem. Jag rekommenderar definitivt INDIE
2 Personer
4 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Waldo från Indie Campers Chicago gjorde ett bra jobb! Överlag bra kille! Mycket positiv upplevelse. Mycket positiv upplevelse med Indie Campers!
Waldo from Indie Campers Chicago did a great job! Overall good guy! Very positive experience. Very positive experience with Indie Campers!
Waldo från Indie Campers Chicago gjorde ett bra jobb! Överlag bra kille! Mycket positiv upplevelse. Mycket positiv upplevelse med Indie Campers!
2 Personer
12 dagar
Chicago → Phoenix
Four Winds
Det var en helt ny husbil. De hade brist på köksmaterial. Bra team, väldigt rakt på sak, mycket professionellt. Husbilen kom utan den löstagbara skärmen för att skymma framsidan av kabinen. Även köksfönstrens fönsterskärm rasslar hela tiden, det borde göras om. Överlag utmärkt dock.
It was a brand new rv. They did have a shortage of kitchen supplies. Great team, very straightforward, very professional. The rv came without the detachable screen to obscure front of cabin. Also the window screen of the kitchen windows rattles constantly, that should be redesigned. Overall excellent though.
Det var en helt ny husbil. De hade brist på köksmaterial. Bra team, väldigt rakt på sak, mycket professionellt. Husbilen kom utan den löstagbara skärmen för att skymma framsidan av kabinen. Även köksfönstrens fönsterskärm rasslar hela tiden, det borde göras om. Överlag utmärkt dock.
2 Personer
21 dagar
Chicago → Los Angeles
Four Winds
Utmärkt service, mycket nöjd, jag rekommenderar det, allt är utmärkt.
excelente servicio muy complacido lo recomiendo, todo excelente.
Utmärkt service, mycket nöjd, jag rekommenderar det, allt är utmärkt.
4 Personer
6 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Underhåll Det är jättebra
Maintenance It’s great
Underhåll Det är jättebra
1 Personer
17 dagar
Chicago → Los Angeles
Solis Air
Jag hade några problem med den första husbilen Ford Winds, punktering, glapp i ratten och rök som kom ut när värmaren slogs på, men när jag väl bytte till Winnebago Solis gick allt smidigt härifrån! Sean West var fantastisk och han fick mig verkligen att känna mig mer lugn trots allt som hände, också ett stort tack till Mon för att vara så hjälpsam! Jag fick hjälp med Ford Winds, jag fann att kundtjänsten saknade debriefing mellan teamen så jag var tvungen att förklara mig om och om igen om samma sak, och gjorde hela situationen värre än vad som borde ha varit, jag blev också överlovad saker som inte var möjlig.
Jag var inte så nöjd med kassan, jag hälsades först av Alex, men sedan antar jag att han började göra något annat och Luis verkar vara personen som sysslar med att kolla husbilen jag lämnade, jag visste bara inte vad hände, och även om jag kollade allt innan jag tappade skåpbilen och även om gasol var full innan jag tappade den så var det tomt när de kontrollerade det, och i ärlighetens namn gjorde det mig väldigt upprörd, för jag har inga problem ta ansvar för ett misstag, men jag visste att det var fullt. Sedan sa de till mig att de inte skulle debitera mig och för att prata med kundteamet debiterade de mig ändå. Tack till Marisa för att du var så förstående och hjälpte mig att reda ut det här problemet.
I had some issues with the first camper Ford Winds, flat tire, looseness in steering wheel, and smoke coming out when turn on the heater, however once I changed to Winnebago Solis it all went smooth from here! Sean West was amazing and he really made me feel more calm despite everything that happened, also massive thanks to Mon for being so helpful! I did have assistance with Ford Winds, I found customer service lacked of debrief between teams so I had to explain myself over and over about same thing, and made the whole situation worse than should have been, also I was overpromised things that weren't possible.
I wasn't all too happy with the checkout, I was first greeted by Alex, but then I guess he started doing something else and Luis seem to be the person dealing with checking the camper I dropped off, I just didn't know what was happening, and then even though I checked everything before I dropped the van and even though LPG was full before I dropped it it was empty when they checked it, and in all honesty, this did upset me very much, because I have no problem taking responsibility of a mistake, but I knew it was full. Then they told me they won't charge me and to speak with the customer team yet they still charged me. Thanks to Marisa for being so understanding and helping me sort out this issue.
Jag hade några problem med den första husbilen Ford Winds, punktering, glapp i ratten och rök som kom ut när värmaren slogs på, men när jag väl bytte till Winnebago Solis gick allt smidigt härifrån! Sean West var fantastisk och han fick mig verkligen att känna mig mer lugn trots allt som hände, också ett stort tack till Mon för att vara så hjälpsam! Jag fick hjälp med Ford Winds, jag fann att kundtjänsten saknade debriefing mellan teamen så jag var tvungen att förklara mig om och om igen om samma sak, och gjorde hela situationen värre än vad som borde ha varit, jag blev också överlovad saker som inte var möjlig.
Jag var inte så nöjd med kassan, jag hälsades först av Alex, men sedan antar jag att han började göra något annat och Luis verkar vara personen som sysslar med att kolla husbilen jag lämnade, jag visste bara inte vad hände, och även om jag kollade allt innan jag tappade skåpbilen och även om gasol var full innan jag tappade den så var det tomt när de kontrollerade det, och i ärlighetens namn gjorde det mig väldigt upprörd, för jag har inga problem ta ansvar för ett misstag, men jag visste att det var fullt. Sedan sa de till mig att de inte skulle debitera mig och för att prata med kundteamet debiterade de mig ändå. Tack till Marisa för att du var så förstående och hjälpte mig att reda ut det här problemet.
4 Personer
3 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Det här är de saker som vi skulle vilja ta hänsyn till:
Den invändiga städningen måste förbättras
Uppsättningen av rätter vara komplett och matchad. Vi fick bitar från olika uppsättningar.
Madrasser är mycket obekväma, en skummadrass kommer att uppskattas. Det kan vara ett alternativ.
Ett jämnt set kommer att uppskattas, även om det är valfritt.
Klädhängare kommer också att uppskattas. Vi måste köpa ett set.
Kuddarna var riktigt dåliga. Vi köper en ny.
Vi har god uppmärksamhet från supporttjänsten när vi rapporterar att kontrollampan lyser.
Leverans- och returtjänsten var mycket vänlig av Joel
Nästa gång vill vi be om ett nytt fordon om det är möjligt.
Vi njuter av resan med husbilen. Tack. Vi gav några förslag i avsnittet förbättra.
Om rekommenderar Indie, vi kommer att göra, men vi rekommenderar också att begära det vi behöver för att göra en bättre upplevelse.
Tack
Great experience. Thank you Looking fwd for our next trip. Everything went well. Thank you!!
Det här är de saker som vi skulle vilja ta hänsyn till:
Den invändiga städningen måste förbättras
Uppsättningen av rätter vara komplett och matchad. Vi fick bitar från olika uppsättningar.
Madrasser är mycket obekväma, en skummadrass kommer att uppskattas. Det kan vara ett alternativ.
Ett jämnt set kommer att uppskattas, även om det är valfritt.
Klädhängare kommer också att uppskattas. Vi måste köpa ett set.
Kuddarna var riktigt dåliga. Vi köper en ny.
Vi har god uppmärksamhet från supporttjänsten när vi rapporterar att kontrollampan lyser.
Leverans- och returtjänsten var mycket vänlig av Joel
Nästa gång vill vi be om ett nytt fordon om det är möjligt.
Vi njuter av resan med husbilen. Tack. Vi gav några förslag i avsnittet förbättra.
Om rekommenderar Indie, vi kommer att göra, men vi rekommenderar också att begära det vi behöver för att göra en bättre upplevelse.
Tack
1 Personer
3 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Mycket enkel process,
Välkomnande och vänlig personal och en bra pålitlig husbil.
Very easy process,
Welcoming and friendly staff and a good reliable RV.
Mycket enkel process,
Välkomnande och vänlig personal och en bra pålitlig husbil.
5 Personer
7 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Första gången jag använder IndieCampers men absolut inte den sista. Tack Shawn för allt!
First time using IndieCampers but certainly not the last. Thank you Shawn for everything!
Första gången jag använder IndieCampers men absolut inte den sista. Tack Shawn för allt!
2 Personer
10 dagar
Chicago → Seattle
Four Winds
Avlämningsteamet var utmärkt, 5/5! På upphämtningsplatsen fick vi i huvudsak nycklarna och var tvungna att be om fordonsspecifikationer (dvs. platser för grått/svart vatten, gas, propan, etc).
En rutinmässig allmän genomgång av alla fordonsspecifikationer vid hämtning skulle vara bra 👍🏼
Drop off team was excellent, 5/5! The pickup location we were essentially given the keys and had to ask for vehicle specs (I.e. grey/black water locations, gas, propane, etc).
A routine general rundown of all the vehicle specs on pickup would be great 👍🏼
Avlämningsteamet var utmärkt, 5/5! På upphämtningsplatsen fick vi i huvudsak nycklarna och var tvungna att be om fordonsspecifikationer (dvs. platser för grått/svart vatten, gas, propan, etc).
En rutinmässig allmän genomgång av alla fordonsspecifikationer vid hämtning skulle vara bra 👍🏼
2 Personer
15 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Cykelställ på baksidan, kan man ha möjlighet att ta bort det eller hyra ut cyklar.
Inkludera en golvmatta att lägga till framför entrén för att hålla den tydligare! Älskade det så mycket! Det var en så fantastisk upplevelse att vi skulle göra det igen och igen.
Sean in Chicago was awesome. The only thing during the whole experience was that the customer service line was only through What’s App chat which was a little weird to try and deal with. The what’s app chat for customer service was difficult to deal with it would be nice to also have more local customer service too.
Cykelställ på baksidan, kan man ha möjlighet att ta bort det eller hyra ut cyklar.
Inkludera en golvmatta att lägga till framför entrén för att hålla den tydligare! Älskade det så mycket! Det var en så fantastisk upplevelse att vi skulle göra det igen och igen.
2 Personer
19 dagar
Chicago → Los Angeles
Four Winds
Allt var ganska bra. Varje arbetare du har är fantastisk och så snäll som hjälpte min övergripande upplevelse. Så var tacksam för dem. Det enda problemet är att när någon behöver kontakta serviceteamet måste han göra det via WhatsApp. Jag försökte så många gånger men jag kunde inte hitta dem. Hitta bara 1-2 fler sätt att kontakta dem Viber eller något annat. Så om ett sätt inte fungerar av någon anledning finns det några andra alternativ. Så 24/7-tjänsten du sa att du tillhandahåller, finns uppenbarligen inte men allt annat var perfekt.
Everything was pretty good. Every worker you have is amazing and so kind that helped my overall experience. So be thankful for them. The only problem is that when someone needs to contact the service team, has to do it through WhatsApp. I tried so many times but I couldn’t find them. Just find 1-2 more ways of contacting them Viber or something else. So if one way doesn’t work for any reason there are some other options. So the 24/7 service u said you provide, obviously doesn’t exist but everything else was perfect.
Allt var ganska bra. Varje arbetare du har är fantastisk och så snäll som hjälpte min övergripande upplevelse. Så var tacksam för dem. Det enda problemet är att när någon behöver kontakta serviceteamet måste han göra det via WhatsApp. Jag försökte så många gånger men jag kunde inte hitta dem. Hitta bara 1-2 fler sätt att kontakta dem Viber eller något annat. Så om ett sätt inte fungerar av någon anledning finns det några andra alternativ. Så 24/7-tjänsten du sa att du tillhandahåller, finns uppenbarligen inte men allt annat var perfekt.
2 Personer
4 dagar
Chicago → Chicago
Solis Air
Allt var perfekt, underbar personal!!!
Everything was perfect, wonderful staff!!!
Allt var perfekt, underbar personal!!!
2 Personer
5 dagar
Chicago → New York
Solis
Richard har varit bra på att kommunicera på morgonen att fordonet, på grund av sen återkomst, inte kommer att vara klart vid utsatt tid. När vi kommunicerade fick jag faktiskt reda på att platsen är på en annan plats än vad mitt slutliga bokningsdokument angav. Det måste finnas ett tekniskt fel som inte är åtgärdat än, eftersom du bytte plats i Chicago. Vänligen undersök detta innan du eventuellt har en arg kund som står i Schaumburg. En varningslampa tändes om registreringsskyltslampan, men på något sätt fixade detta sig under resan och försvann. Wesley har varit exceptionell i att kommunicera och tillmötesgå mig och återlämnandet av fordonet var enkelt och smidigt.
Den orange motorlampan dök upp på instrumentbrädan på min näst sista dag men försvann också den sista dagen igen. Informerade Wesley om det!
Allmän kommentar om de olika körsträckorna och ersättningsförfarandena med avseende på vad Transfer Car gav och vad Indie Camper gav. Jag var säker på att körsträckan är vad Transfer Car information gav och vi måste vänta tills den slutliga räkningen, återbetalningen och depositionen har reglerats, men det är lite förvirrande och skapar tvivel som förstagångskund. Reservationspersonalen jag chattade med har inte heller alltid varit väl medvetna om Transfer Car-avtalet eller rutinerna, men personalen på platserna vet mer om det.
Richard has been great in communicating in the morning that the vehicle, due to late return, will not be ready at the scheduled time. As we communicated I actually found out that the location is at a different place than what my final reservation document provided. There must be a technical glitch not corrected yet, since you switched locations in Chicago. Please look into this before you possibly have an angry customer standing in Schaumburg. One warning light came up about the License Plate light, but somehow this fixed itself during the trip and disappeared. Wesley has been exceptional in communicating and accommodating me and the return of the vehicle was simple and smooth.
The orange engine light appeared on the dashboard on my second to last day but also disappeared on the last day again. Informed Wesley about it!
General comment about the different mileage and reimbursement procedures in regard to what Transfer Car provided and what the Indie Camper provided. I was ensured that the mileage is what Transfer Car information provided and we have to wait until the final bill, reimbursement, and security deposit have been settled, but it is kind of confusing and creates doubt as a first-time customer. The reservation staff I chatted with, also have not always been well aware of the Transfer Car agreement or procedures, but the staff at the locations know more about it.
Richard har varit bra på att kommunicera på morgonen att fordonet, på grund av sen återkomst, inte kommer att vara klart vid utsatt tid. När vi kommunicerade fick jag faktiskt reda på att platsen är på en annan plats än vad mitt slutliga bokningsdokument angav. Det måste finnas ett tekniskt fel som inte är åtgärdat än, eftersom du bytte plats i Chicago. Vänligen undersök detta innan du eventuellt har en arg kund som står i Schaumburg. En varningslampa tändes om registreringsskyltslampan, men på något sätt fixade detta sig under resan och försvann. Wesley har varit exceptionell i att kommunicera och tillmötesgå mig och återlämnandet av fordonet var enkelt och smidigt.
Den orange motorlampan dök upp på instrumentbrädan på min näst sista dag men försvann också den sista dagen igen. Informerade Wesley om det!
Allmän kommentar om de olika körsträckorna och ersättningsförfarandena med avseende på vad Transfer Car gav och vad Indie Camper gav. Jag var säker på att körsträckan är vad Transfer Car information gav och vi måste vänta tills den slutliga räkningen, återbetalningen och depositionen har reglerats, men det är lite förvirrande och skapar tvivel som förstagångskund. Reservationspersonalen jag chattade med har inte heller alltid varit väl medvetna om Transfer Car-avtalet eller rutinerna, men personalen på platserna vet mer om det.
2 Personer
5 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Återförsäljaren bytte plats. Han gjorde allt för att det skulle bli rätt. Jag skulle använda Indie och denna plats igen. Crew gjorde ett bra jobb.
Dealer was changing locations. He did everything to make it right. I would use Indie and this location again. Crew did a great job.
Återförsäljaren bytte plats. Han gjorde allt för att det skulle bli rätt. Jag skulle använda Indie och denna plats igen. Crew gjorde ett bra jobb.
2 Personer
6 dagar
Chicago → San Francisco
Solis
Kassan var trevlig och fordonet var (för det mesta) klart att köra. Det var tre frågor:
1) Vi behövde sängkläder och betalade för ett ganska dyrt "nödvändigt"-paket. Men vi fick bara två kuddar, ett fällbord och två stolar, inte de sängkläder vi behövde.
2) Däcken behövde luft.
3) Det fanns ingen vindrutespolarvätska. Kundtjänst på resande fot var en utmaning. Men när vi väl fick igång WhatsApp-chatten var det ok.
Utcheckningen var bra. Nic och hennes team i Redwood City hjälpte oss med några saker som vi behövde och det var fantastiskt. Tack, Nic!
The checkout was pleasant and the vehicle was (mostly) ready to go. There were three issues:
1) We needed bedding and paid for a fairly expensive "essentials" package. But we only got two pillows, a folding table and two chairs, not the bedding we needed.
2) The tires needed air.
3) There was no windshield washing fluid. Customer service while on the road was a challenge. But once we got the WhatsApp chat going it was ok.
Checkout was good. Nic and her team in Redwood City helped us with a few things that we needed and that was great. Thank you, Nic!
Kassan var trevlig och fordonet var (för det mesta) klart att köra. Det var tre frågor:
1) Vi behövde sängkläder och betalade för ett ganska dyrt "nödvändigt"-paket. Men vi fick bara två kuddar, ett fällbord och två stolar, inte de sängkläder vi behövde.
2) Däcken behövde luft.
3) Det fanns ingen vindrutespolarvätska. Kundtjänst på resande fot var en utmaning. Men när vi väl fick igång WhatsApp-chatten var det ok.
Utcheckningen var bra. Nic och hennes team i Redwood City hjälpte oss med några saker som vi behövde och det var fantastiskt. Tack, Nic!
2 Personer
3 dagar
Chicago → Chicago
Solis
Rich var stor och mycket hjälpsam. Skulle hyra av Indie igen. Allt bra. Tack för upplevelsen.
Rich was great, and very helpful. Would rent from Indie again. All good. Thanks for the experience.
Rich var stor och mycket hjälpsam. Skulle hyra av Indie igen. Allt bra. Tack för upplevelsen.
1 Personer
10 dagar
Chicago → Chicago
Four Winds
Ärligt talat finns det inget utrymme för förbättringar. Jag hade den bästa upplevelsen på anläggningen i Chicago (Schaumburg), IL. Jag rekommenderar starkt den här platsen, jag fick till och med vänner att lägga in telefonnumret i sin telefon så att de kunde använda dem nästa gång de vill komma undan med familjen. Återigen, ingen förbättring behövs vid denna anläggning. Jag har läst mycket dåliga recensioner om CA och FL anläggningar men beslutade att ge Chicago en chans eftersom de var nya. Jag kommer definitivt att vara en återvändande kund. Jag älskar verkligen laget som driver den anläggningen. Mycket vänlig, hjälpsam, informativ, artig och svarade alltid i telefon när jag ringde!
Honestly, there is no room for improvement. I had the best experience at the Chicago (Schaumburg), IL facility. I highly recommend this location, I even had friends put the phone number in their phone so they could use them next time they want to get away with the family. Again, no improvement needed at this facility. I have read very bad reviews on the CA and FL facilities but decided to give Chicago a chance since they were new. I will definitely be a return customer. I absolutely love the team that runs that facility. Very friendly, helpful, informative, courteous, and always answered the phone when I called!
Ärligt talat finns det inget utrymme för förbättringar. Jag hade den bästa upplevelsen på anläggningen i Chicago (Schaumburg), IL. Jag rekommenderar starkt den här platsen, jag fick till och med vänner att lägga in telefonnumret i sin telefon så att de kunde använda dem nästa gång de vill komma undan med familjen. Återigen, ingen förbättring behövs vid denna anläggning. Jag har läst mycket dåliga recensioner om CA och FL anläggningar men beslutade att ge Chicago en chans eftersom de var nya. Jag kommer definitivt att vara en återvändande kund. Jag älskar verkligen laget som driver den anläggningen. Mycket vänlig, hjälpsam, informativ, artig och svarade alltid i telefon när jag ringde!
2 Personer
15 dagar
Chicago → Seattle
Four Winds
Otrolig hjälpande personal i båda ändar, gick utöver för att göra vår resa så stressfri som möjligt tack Richard och Jayde
Incredible helping staff at both ends , went above and beyond to make our trip as stress free as possible thanks Richard and Jayde
Otrolig hjälpande personal i båda ändar, gick utöver för att göra vår resa så stressfri som möjligt tack Richard och Jayde