Vi vill först tacka för möjligheten att bli utvald som en av de första gästerna att driva de fyra vindarna. Det var en fantastisk upplevelse och vi skulle göra det igen i ett pulsslag.
Det fanns dock vissa organisatoriska problem vid ankomsten som försenade vår resa med en dag eftersom vi inte lämnade depån förrän sent på eftermiddagen.
Vi valde 9 am shuttle hämtning från flygplatsen, men vi lämnade inte förrän 10:30 am. Eftersom beslutet togs att vänta på andra gäster som blev försenade. Vi anlände inte till depån förrän 12:30 och när vi var klara med den operativa rundturen i skåpbilen och hela utcheckningsprocessen lämnade vi inte lagret förrän närmare 16:00.
Några av skåpbilarna arbetade fortfarande på och förnödenheter lades till även vid ankomsten.
Vi skulle ha uppskattat en kompensation på en extra dag från indicatorer eller till och med extra miles eftersom vi var tvungna att göra justeringar i vår resa på grund av förseningen.
Jag tror också att det skulle ha varit oerhört hjälpsamt att ha ytterligare en uppsättning händer ombord för att hjälpa saker att flyta framåt:
Vid ankomst ska alla grupper ges ett nummer för när de kommer att vara fullregistrerade och utcheckade.
De första 3 parterna bör vänta i registreringsområdet
Under denna tid bör underhållspersonalen också se till att de tre fordonen är redo att köras.
Efter att varje sällskap (från den första gruppen) är helt incheckad, kan de besöka sin skåpbil och börja bekanta sig med fordonet
När den första gruppen av tre har checkats in fullt ut ska deras genomgång/träningspass göras.
När den första gruppen har slutfört incheckningen ska den andra gruppen (4,5,6) kallas till registreringsområdet för att slutföra incheckningsprocessen.
Dessutom tror jag att det är till stor hjälp att lägga till en hänvisning till att se till att fönstren är låsta i skåpbilen innan den lyfter. under träningspasset. Vi upptäckte några dagar senare att fönstren var upplåsta i skåpbilen och tack och lov upptäckte vi det precis innan vi gick igenom en period av hårda vindar och dåligt väder. Det var också lite besvärligt att få veta att vi var tvungna att köpa ytterligare föremål för vår resa, som avloppsslangen, eftersom de inte levererades med fordonet.
Sammantaget tror vi att projektledningsdelen av det här projektet skulle kunna kräva mycket mer organisation och planering framöver. Vi var mycket förstående under denna process och uppskattade munkarna vid ankomsten. LOL Vi uppskattade också vänligheten hos personalen på upphämtningsplatsen.
Vi vill också ge ett speciellt rop till WhatsApp-supporten, de är de riktiga MVP:erna för när vi är ute på vägen och det är trevligt att veta att vi kan lita på dem.
Att återlämna fordonet var en frisk fläkt. Processen kändes mycket smidigare och lätt som 1,2,3. Personalen var också vänlig på avlämningsplatsen. Se mina anteckningar i avsnittet ovan med förslag.
Jag skulle också vilja tillägga att ett välkomsthäfte för onboarding bör tillhandahållas kunder framöver. Vi hade många frågor under incheckningsprocessen online och kände att vi kunde ha sparat tid om informationen noterades i en mini onboarding-broschyr.
Till exempel, i boken eller e-postmeddelandet bör följande anges:
* incheckningen bör vara klar senast ett visst datum för att förhindra att priserna stiger.
* Som kund av kampanjen kommer detta att vara din avgift för ytterligare miles om du går över
* vara tydlig med vad som ingår i hyran. (Jag såg detta bara en gång och var alltid tvungen att hänvisa till det ursprungliga insättningsmeddelandet för att komma ihåg vad som ingick eller var tvungen att ringa kundtjänst och ibland lämnades annan information.)
* påminn gästen om att om de är 15-30 minuter försenade till flygplatshämtningen måste de vänta på nästa planerade transfer.
Sammantaget är lite konsekvens när information delas mellan olika avdelningar till hjälp och gör kunden tillfreds.
We would first like to thank you for the opportunity to be selected as one of the first guests to drive the four winds. It was a great experience and we would do it again in a heartbeat.
However, there were some organizational hiccups upon arrival that delayed our travel by a day as we didn't leave the depot until late afternoon.
We selected the 9am shuttle pickup from the airport, however we didn't leave until 10:30am. As the decision was made to wait for other guests that were delayed. We didn't arrive at the depot until 12:30pm and by the time we were complete with the operational tour of the van and the complete check-out process we didn't leave the warehouse until closer to 4pm.
Some of the vans were still being worked on and supplies were being added even upon arrival.
We would have appreciated a compensation of an extra day from indicampers or even extra miles as we had to make up the adjustments in our journey due to the delay.
I also think going forward having an additional set of hands on board to help things flow would've been extremely helpful:
On arrival all groups should be given a number for when they will be fully registered and checked out.
The first 3 parties should wait in the registration area
Also during this time the maintenance crew should be ensuring the three vehicles are ready to go.
After each party (from the first grouping) is fully checked-in, they can visit their van and begin to get acquainted with the vehicle
Once the first group of three have fully been checked in then their walkthrough/training session should be done.
Once the first group has completed check-in the 2nd group (4,5,6) should be called to the registration area to complete the check-in process.
In addition, I think adding a reference to ensuring the windows are locked in the van prior to taking off, is very helpful. during the training session. We discovered a few days later that the windows were unlocked in the van and thankfully we discovered it just before going through a period of high winds and bad weather. Also, being told we had to purchase additional items for our trip, like the sewer hose, because they didn't ship with the vehicle was also a bit of inconvenience.
Overall, we think the project management part of this project could use a lot more organization and planning going forward. We were very understanding during this process and did appreciate the donuts on arrival. LOL We also appreciated the kindness of the staff members at the pickup location.
We also want to give a special shout out to the WhatsApp support, they are the real MVPs for when we are out on the road and it's nice to know we can rely on them.
Returning the vehicle was a breath of fresh air. The process felt a lot smoother and easy as 1,2,3. The staff was also friendly at the drop off location. Please see my notes in the above section with suggestions.
I’d also like to add that an onboarding welcome booklet should be provided to customers going forward. We had a lot of questions during the online checkin process and felt that we could have saved time if information was noted in a mini onboarding pamphlet.
For example, in the book or email the following should be listed:
* checkin should be completed by a certain date to prevent prices from going up.
* As a customer of the promotion, this will be your charge for additional miles if you go over
* be clear what’s included in the rental. (I only saw this once and always had to refer back to the original deposit email to remember what was included or had to call customer service and sometimes different information was provided.)
* remind guest that if they are 15-30 minutes late for the airport pickup they will need to wait for the next scheduled shuttle.
Overall, a bit of consistency when sharing information across different departments is helpful and puts the customer at ease.
Vi vill först tacka för möjligheten att bli utvald som en av de första gästerna att driva de fyra vindarna. Det var en fantastisk upplevelse och vi skulle göra det igen i ett pulsslag.
Det fanns dock vissa organisatoriska problem vid ankomsten som försenade vår resa med en dag eftersom vi inte lämnade depån förrän sent på eftermiddagen.
Vi valde 9 am shuttle hämtning från flygplatsen, men vi lämnade inte förrän 10:30 am. Eftersom beslutet togs att vänta på andra gäster som blev försenade. Vi anlände inte till depån förrän 12:30 och när vi var klara med den operativa rundturen i skåpbilen och hela utcheckningsprocessen lämnade vi inte lagret förrän närmare 16:00.
Några av skåpbilarna arbetade fortfarande på och förnödenheter lades till även vid ankomsten.
Vi skulle ha uppskattat en kompensation på en extra dag från indicatorer eller till och med extra miles eftersom vi var tvungna att göra justeringar i vår resa på grund av förseningen.
Jag tror också att det skulle ha varit oerhört hjälpsamt att ha ytterligare en uppsättning händer ombord för att hjälpa saker att flyta framåt:
Vid ankomst ska alla grupper ges ett nummer för när de kommer att vara fullregistrerade och utcheckade.
De första 3 parterna bör vänta i registreringsområdet
Under denna tid bör underhållspersonalen också se till att de tre fordonen är redo att köras.
Efter att varje sällskap (från den första gruppen) är helt incheckad, kan de besöka sin skåpbil och börja bekanta sig med fordonet
När den första gruppen av tre har checkats in fullt ut ska deras genomgång/träningspass göras.
När den första gruppen har slutfört incheckningen ska den andra gruppen (4,5,6) kallas till registreringsområdet för att slutföra incheckningsprocessen.
Dessutom tror jag att det är till stor hjälp att lägga till en hänvisning till att se till att fönstren är låsta i skåpbilen innan den lyfter. under träningspasset. Vi upptäckte några dagar senare att fönstren var upplåsta i skåpbilen och tack och lov upptäckte vi det precis innan vi gick igenom en period av hårda vindar och dåligt väder. Det var också lite besvärligt att få veta att vi var tvungna att köpa ytterligare föremål för vår resa, som avloppsslangen, eftersom de inte levererades med fordonet.
Sammantaget tror vi att projektledningsdelen av det här projektet skulle kunna kräva mycket mer organisation och planering framöver. Vi var mycket förstående under denna process och uppskattade munkarna vid ankomsten. LOL Vi uppskattade också vänligheten hos personalen på upphämtningsplatsen.
Vi vill också ge ett speciellt rop till WhatsApp-supporten, de är de riktiga MVP:erna för när vi är ute på vägen och det är trevligt att veta att vi kan lita på dem.
Att återlämna fordonet var en frisk fläkt. Processen kändes mycket smidigare och lätt som 1,2,3. Personalen var också vänlig på avlämningsplatsen. Se mina anteckningar i avsnittet ovan med förslag.
Jag skulle också vilja tillägga att ett välkomsthäfte för onboarding bör tillhandahållas kunder framöver. Vi hade många frågor under incheckningsprocessen online och kände att vi kunde ha sparat tid om informationen noterades i en mini onboarding-broschyr.
Till exempel, i boken eller e-postmeddelandet bör följande anges:
* incheckningen bör vara klar senast ett visst datum för att förhindra att priserna stiger.
* Som kund av kampanjen kommer detta att vara din avgift för ytterligare miles om du går över
* vara tydlig med vad som ingår i hyran. (Jag såg detta bara en gång och var alltid tvungen att hänvisa till det ursprungliga insättningsmeddelandet för att komma ihåg vad som ingick eller var tvungen att ringa kundtjänst och ibland lämnades annan information.)
* påminn gästen om att om de är 15-30 minuter försenade till flygplatshämtningen måste de vänta på nästa planerade transfer.
Sammantaget är lite konsekvens när information delas mellan olika avdelningar till hjälp och gör kunden tillfreds.